Dne 29. 6. 2022 se na ESF MU konal workshop profesorky Lisy Dierker, který po dvou covidových letech odkladu konečně naživo představil její zkušenosti s projektově orientovaným multidisciplinárním přístupem k výuce statistických předmětů.
V rámci workshopu se diskutovalo nejen o obsahu a inspirativní formě takto koncipovaného kurikula, ale rovněž i o související časové náročnosti pro vyučující. Zajímavý byl například návrh zapojit starší studenty v roli „mentorů“ do výuky i hodnocení projektů a snížit tím časovou zátěž, která by vyučující při takto pojatém kurikulu neúnosně zatížila. Výhodou takovéhoto přístupu je ale rychlý vhled studentů do statistických konceptů a schopnost samostatně, a hlavně kreativně přistupovat ke zkoumání různých fenoménů skrze data, což dle profesorky Dierker patří k tak zásadním kompetencím 21. století, jako je čtení.