Dojížďka za maloobchodem: nákupní centra a nákupní zvyklosti obyvatel brněnské aglomerace

Autoři

KUNC Josef TONEV Petr OPLUŠTILOVÁ Irena

Rok publikování 2010
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Popis Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Zcela zásadním způsobem se proměnily kulturní návyky již u několika generací. Nová nákupní centra dnes neslouží zdaleka pouze k účelům samotného nákupu, ale svým charakterem vybízí a podněcují zákazníky k zábavě a trávení volného času. Celodenní návštěva nákupního centra spojená s vlastním nákupem, obědem a zábavou není výjimkou. Pro některé segmenty populace, zejména z příměstských zón a venkovských suburbií, se uvedený způsob chování stal určitým víkendovým standardem. Cílem našeho příspěvku je vyhodnotit a zobecnit nákupní spád, chování a zvyklosti obyvatel, a to prostřednictvím průzkumu ve vybraných hypermarketech a nákupních centrech brněnského městského regionu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.