Kvalita sociálních služeb jako podmínka úspěšnosti nestátních neziskových organizací

Autoři

WILDMANNOVÁ Mirka NOVOTNÝ J. LUKEŠ M.

Rok publikování 2008
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Popis Sociální služby jsou poskytovány především marginalizované skupině obyvatelstva. Aby sociální služby byly pro uživatele účinné, musí být především kvalitní. Aby byla zajištěna kvalita služby, musí být poskytnuta záruka jak uživatelům služby, tak poskytovatelům služeb. Nový zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách přinesl mnoho zásadních změn. Poskytovatelé mají povinnost dodržovat standardy jimi poskytovaných sociálních služeb, uživatelé (klienti) sociálních služeb se na základě dodržování standardů sociálních služeb mohou lépe orientovat ve výběru poskytovatelů. To umožňuje větší konkurenci mezi poskytovateli sociálních služeb, ať už terénních služeb nebo ústavní péče. Právě hodnocení poskytovatelů na základě dodržování standardů je pro úspěšnost fungování poskytovatelů základním kritériem úspěšného ekonomického fungování a sociálního chování organizace nabízející sociální služby.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.