Capturing Global Youth: Mobile Gaming in the U.S., Spain, and the Czech Republic

Název česky Popis globální mládeže: hraní mobilních her v USA, Španělsku a ČR
Autoři

OKAZAKI Shintaro ŠKAPA Radoslav GRANDE Ildefonso

Rok publikování 2008
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Journal of Computer-Mediated Communication
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
www http://www3.interscience.wiley.com/journal/121394414/abstract
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova Cross-country study; Experiential value; Global youth; Mobile games; Technology adoption
Popis V práci jsme upravili TAM model pro účely zkoumání faktorů, které ovlivňují hraní mobilních her mezi "globální" mládeží. Náš model nahrazuje užitečnost pohodlím, přidává vizuální atraktivnost a únik jako předpoklad zábavnosti a vnímanou novost a ekonomickou hodnotu jako předpoklad pohodlí. Dotazníkové šetření se uskutečnilo v USA, Španělsku a ČR s výsledkem 432 použitelných dotazníků. Vyhodnocením pomocí strukturálního modelování jsme zjistili, že pohodlí má větší vliv na vztah k mobilním hrám než zábavnost, což poukazuje na skutečnost, že patrně nejdůležitějším vlivem je schopnost mobilních her hrát je kdykoliv a kdekoliv, než pouze faktor zábavy. Test skrytých proměnných ukazuje, že většina dimenzí je silněji vnímána v ČR.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.