Ekonomika nadačních subjektů

Autoři

HYÁNEK Vladimír

Rok publikování 2005
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Národohospodářský obzor
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova nonprofit; foundation; economic results; effectiveness
Popis Ve svém článku se autor zaměřuje na tři oblasti. První z nich je filantropie jakožto podstata fungování velké části nadačních subjektů. Druhou je analýza problému kategorizace nadačních subjektů a prezentace typologie českého nadačního vytvořené Centrem pro výzkum neziskového sektoru (CVNS) , včetně její aplikace na český nadační sektor. A třetí část prezentuje některé navazující výsledky výzkumu nadačních subjektů provedeného tímto pracovištěm, které se týkají především majetku, resp. nadačního jmění. Tyto výsledky jsou ekonomicky významné a současně nabízejí otázky a podklady pro další výzkumné aktivity. Smyslem článku je tedy jednak analyzovat kořeny, ze kterých činnost moderních nadačních subjektů vyrůstá a jednak prezentovat některé dílčí závěry výzkumu, na kterém se autor podílel jako člen týmu CVNS.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.