Hodnocení vzdělanostní báze v mikroregionálním kontextu

Autoři

VITURKA Milan ŽÍTEK Vladimír HALÁMEK Petr

Rok publikování 2003
Druh Článek ve sborníku
Konference Standardizace veřejných služeb jako předpoklad efektivnosti rozvoje regionů
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova educational base; microregion; evaluating approach
Popis Provedená analýza se zabývá hodnocením regionálních center jako středisek rozvoje vzdělanostní báze. Bylo do ní zahrnuto 203 mikroregionální centra ČR - obce s rozšířenou působností. Hodnocená střediska byla roztříděna do 5 přehledných kategorií ve vztahu k jejich významu pro rozvoj vzdělanostní báze. Jako hlavní kriteria hodnocení byla stanovena povaha a význam vysokého školství, vyššího odborného školství a středního školství se zaměřením na gymnázia a střední odborné školy. Jako doplňující faktor byla použita přítomnost vědecko-technických parků a výzkumných ústavů. Závěry studie vypovídají o vlivu jednotlivých mikroregionálních center na vzdělanostní bázi ČR a o její prostorové disperzi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.