Teritoriální marketing v inovativních městech: případová studie města Graz

Logo poskytovatele
Autoři

KLÍMOVÁ Viktorie HERBOČKOVÁ Lucie

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference XXIV. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-52
Klíčová slova territorial marketing; city marketing; Graz; target groups; marketing tools
Přiložené soubory
Popis Příspěvek se zabývá problematikou městského marketingu, která svým charakterem celosvětově nabývá na významu, a to především v praktické sféře. Cílem článku je demonstrovat realizaci marketingových aktivit na příkladu velkého města, které je považováno za moderní, otevřené, ekologicky přátelské a současně ekonomicky výkonné. Pro tuto případovou studii bylo vybráno rakouské město Graz a za tímto účelem byl proveden hluboký desk research. Město Graz nemá explicitně definovanou marketingovou strategii, avšak to, jak se chce prezentovat, lze odvodit z jeho Smart city strategie. Realizace marketingových aktivit je svěřena především městské společnosti Holding Graz. Mezi hlavní cílové skupiny patří návštěvníci, rezidenti a podniky. Větší část marketingových aktivit se vztahuje k propagaci vnitřního města. Graz využívá moderní marketingové nástroje, jako jsou webové stránky, sociální sítě, influenceři a pořádání akcí. Na pořádání akcí na sedmi různých místech v Grazu se zaměřuje městská společnost MCG Graz.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.