Surrogate Grandparents as Actors in Intergenerational Learning

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Náhradní prarodiče jako aktéři mezigeneračního učení
Autoři

RABUŠICOVÁ Milada PEVNÁ Kateřina VAŘEJKOVÁ Zuzana

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia paedagogica
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Digitální knihovna FF MU
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-4-6
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova intergenerational learning; senior; grandparent roles; surrogate grandparenthood; qualitative research
Popis Současné společenské změny, které ovlivňují také situaci v České republice, výrazným způsobem posílily zájem o mezigenerační učení a také generaci seniorů jako jeho aktérů. Právě podoba života seniorů a jejich role v rodině prochází zásadní změnou. Vedle prarodičovské role žité v rámci biologické rodiny, kdy se jedinec stává prarodičem v momentu, kdy se jeho děti staly rodiči, se dnes můžeme setkat i s prarodičovskou rolí žitou alternativním způsobem. Jedním z příkladů je tzv. náhradní prarodičovství, tedy takové, které mezi dítětem a seniorem vzniká na základě vazby nikoli biologické, ale sociální. V předkládaném textu se snažíme spojit obě uvedená témata, tedy mezigenerační učení a náhradní prarodičovství. Klademe si otázku, jak je mezigenerační učení realizováno, jaká je role náhradních babiček jako aktérek v procesu mezigeneračního učení, co je jeho obsahem, tedy co je v rámci mezigeneračního učení předáváno. V neposlední řadě také zjišťujeme metody, jež jsou v rámci tohoto učení používané.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.