Konkurence a výkonnost na evropských železnicích

Logo poskytovatele
Autoři

TOMEŠ Zdeněk

Rok publikování 2014
Druh Odborná kniha
Citace
Popis Po roce 1993 prošly evropské železnice sérií reforem, které spočívaly především ve vertikální (infrastruktura – provoz) a horizontální (nákladní – osobní) separaci odvětví a v umožnění vstupu konkurence na trh železničních služeb. Hlavním cílem studie byla identifikace vlivu těchto reforem na výkonnost železnice. Regresní analýza provedená na vzorku 27 evropských zemí v období 1995–2011 prokázala pozitivní vliv horizontální separace a nejednoznačný vliv vertikální separace na výkonnost odvětví. V otázce vstupu konkurence se výsledky mezi západoevropskými a východoevropskými zeměmi lišily. Z výsledků vyplývá, že evropské železniční reformy mají v těchto částech Evropy odlišné dopady.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.