Uvedením podřadného výrobku ke zvýšení tržního podílu

Autoři

ĎURINÍK Michal

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Mezinárodní vědecká konference Hradecké ekonomické dny 2014
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova marketing; choice; decoy; asymmetric dominance; purchase decision
Popis Atraktivitu jedné z možností, které má spotřebitel na výběr v rámci produktového portfolia, je možno zvýšit zařazením nového výrobku specifických parametrů. Tento produkt, asymetricky dominován právě cílovým produktem v rámci množiny alternativ, je nazýván "návnada" a příslušný efekt "efekt asymetrické dominance". Příspěvek prezentuje teoretickou bázi a komparuje několik možných vysvětlení efektu. Rovněž je naznačena možná role individuálních rozdílů v reakci na zařazení asymetricky dominované alternativy do portfolia a naznačen směr k dalšímu empirickému zkoumání tohoto efektu. Příspěvek rovněž obsahuje doporučení a návrhy k realizaci budoucích výzkumů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.