Visualization of Spoken Language by a Visually Accessible Synchronous Transcription, Speech-to-Text Reporting, and Other Systems of Communication for Persons with Hearing Impairment Usable in Tertiary Education

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod pracoviště Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

VOJÁČKOVÁ Gabriela

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011
Fakulta / Pracoviště MU

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Speech-to-Text Reporting; hearing impairment
Popis The paper summarizes main theoretical foundations, legislative measures, as well as technical and organizational specifics of a visualization of spoken language by a visually accessible synchronous transcription at universities. It further deals with other mechanisms of providing access to spoken language. It analyzes current rules for note-taking at Masaryk University and summarizes main positive and negative experiences based on rich practice.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.