Shopping Centres and Selected Aspects of Shopping Behaviour (Brno, the Czech Republic)

Název česky Nákupní centra a vybrané aspekty nákupního chování (Brno, the Czech Republic)
Autoři

KUNC Josef TONEV Petr SZCZYRBA Zdeněk FRANTÁL Bohumil

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Geographia Technica
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Klíčová slova shopping centres and their development; shopping habits; commuting to retail shops; Brno agglomeration; the Czech Republic
Popis Ekonomické a společenské změny v České republice po roce 1990 se odrazily také v nákupních zvyklostech obyvatel. Velmi silně se změnily kulturní návyky hned několika generací. Nová nákupní centra nejsou již pouze místem nákupů, jejich character vybízí a motivuje návštěvníky k zábavě a trávení volného času. Celodenní návštěva nákupního centra spojená s nákupy a využitím služeb, jako jsou restaurace a zábavní zařízení, není již žádnou výjimkou. Česká populace velmi rychle přivykla tomuto nákupnímu modelu, který podporuje další rozmach nákupních center a retail parků i v menších sídelních jednotkách. Cílem příspěvku je představit a diskutovat vybrané výsledky výzkumu nákupních zvyklostí návštěvníků nákupních center na okraji města Brna v kontextu vývoje nákupních center a maloobchodu v České republice v posledních letech.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.