Teoretický model optimálního chování nadnárodních retailových společností

Autoři

ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ Alena

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011.
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova multinational companies; retail; controlling; models of company; behavior of companies models
Popis Článek se zabývá optimalizací chování nadnárodních retailových společností, které se vyznačují mnoha specifickými vlastnostmi. Proto je velmi obtížné na ně aplikovat běžné modely chování podniků. Například některé podniky dlouhodobě vykazují ztrátu, není možné kvůli spekulacím na kapitálových trzích odhadnout jejich skutečnou hodnotu, není možné zjistit marketingové náklady. Navíc jsou tyto společnosti zatíženy vysokou mírou byrokracie. Model představený v tomto článku umožňuje optimalizaci sítě maloobchodních prodejen za předpokladu, že je maximalizován obrat při minimalizaci nákladů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.