Synergické efekty při zvyšování konkurenceschopnosti vysokých škol a zaměstnavatelů s využitím evropských fondů

Autoři

REKTOŘÍK Jaroslav PÓČ David

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Konkurenceschopnost podnikůˇčást III.
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova competitiveness European funds labor market cooperation
Popis Vzhledem ke stále se zvyšující konkurenci na trhu práce se pojem lidské zdroje dostává do centra zájmu subjektů veřejného i soukromého sektoru působících na nabídkové i poptávkové straně. Je nesporné, že mnoho firem reflektovalo nutnost proaktivní politiky v této oblasti s cílem kontinuálně zvyšovat vlastní konkurenceschopnost a jedním z prvních kroků bylo etablování užšího partnerství s vysokými školami. Spolupráce přináší oběma stranám různé výhody dále akcentované synergickými efekty vznikajícími např. při realizaci odborných praxí či stáží. Vysoké školy těmito kroky akceptují fakt, že vzdělání musí být uzpůsobeno ekonomickým a legislativním změnám v průmyslu, veřejných službách či obecně na trhu práce. Jedině tak mohou vysoké školy v České republice dále zvyšovat svoji konkurenceschopnost na trhu s terciárním vzděláváním v EU. Se začátkem nového programovacího období 2007 až 2013 se pro vysoké školy i partnerské organizace otevírá možnost systematicky realizovat tento rozvoj lidských zdrojů i s pomocí nově konstituovaných operačních programů. Tento nástroj by měl v následujících několika letech hrát primární úlohu v etablování nových forem spolupráce či v dalším zefektivnění stávajících způsobů. Prioritou je v tomto případě maximalizace využití tématických operačních programů na celostátní úrovni, především Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost a Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (možnost kompozice specifických vzdělávacích programů ve firmách ze strany vysokých škol).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.