Příležitosti a bariéry online výuky na ESF MU v době „koronaviru“

Autoři

POLÁČEK Jiří NEKUDA Jaroslav

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Aula: časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
www Domovská stránka časopisu
Klíčová slova coronavirus; online teaching; opportunities; barriers; home environment
Přiložené soubory
Popis Na základě sekundární analýzy textových komentářů z plošného dotazníkového šetření mezi studenty Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity jsme identifikovali sady typických nedostatků, hlavních doporučení a také obecných výhod a nevýhod online výuky v jarním semestru 2020, která byla vynucena opatřeními zavedenými jako prevence proti šíření nemoci covid-19. Výsledky ukazují, že hlavními důvody, proč vynucená online výuka plně nenahradila výuku prezenční, jsou 1) menší množství výkladu vyučujících k probírané látce, 2) nedostatečný počet praktických cvičení a také 3) domácí prostředí, které pro řadu studentů představuje bariéru ve snaze motivovat se a soustředit se na učení. Celkově pak studie předkládá plastický obrázek o realizované online výuce, který nabízí řadu témat pro navazující výzkum.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.