Learning French through English: students’ beliefs and motivations and the role of English as language medium

Varování

Publikace nespadá pod Ekonomicko-správní fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Studium francouzštiny skrze angličtinu: motivace, postoje studentů a úloha angličtiny jako jazykového média
Autoři

VÁCLAVÍK Ladislav

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj CASALC Review
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
www https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/13401
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-3
Klíčová slova student beliefs; English-medium education; lingua franca
Přiložené soubory
Popis Angličtina se stala jazykem běžně používaným v oblastech, jako je obchod, diplomacie nebo cestovní ruch. Je to také médium, které umožňuje přenos znalostí a rozvoj myšlenek ve vědě a vzdělávání. Vědci a vysokoškoláci mohou v současné době pokračovat ve výzkumu a studiu v laboratořích a na univerzitách po celém světě s využitím angličtiny jako jazyka vzdělávacího procesu. Díky tomu mají přístup ke znalostem ve svých příslušných oborech prostřednictvím angličtiny, a to platí i pro studium dalších jazyků. Učení se cizího jazyka pomocí angličtiny přináší různé výzvy, počínaje úrovní angličtiny u studentů až po vlivy, které může mít angličtina na proces osvojování. Studenti také mohou zastávat postoje k učení druhého jazyka (L3), která se liší od postojů ohledně učení angličtiny. Tyto myšlenky, postoje a názory by mohla mít dopad na to, jak se studenti učí L3. Tento příspěvek zkoumá přesvědčení a motivaci pro studium jazyků u malé skupiny studentů programu Erasmus v programu mezinárodních vztahů na Fakultě sociálních věd Masarykovy univerzity v Brně. Studenti s různým etnickým původem a jazykovým zázemím se zúčastnili třináctitýdenního kurzu francouzštiny pro začátečníky, který byl veden v angličtině českým učitelem. Většina studentů byla úplní začátečníci, další již měli základní znalosti francouzštiny, jak ukázal vstupní dotazník. Kurz francouzštiny pro specifické účely (diplomacie) zahrnoval první tři jednotky učebnice A1-A2 s názvem Objectif Diplomatie: Le français des relations européennes et internationales. Na konci kurzu studenti vyplnili dotazník v angličtině. Článek zkoumá roli angličtiny jako média ve výuce francouzštiny na úrovni začátečníků a to, jak studenti vnímají přesnost a obtížnost studia francouzštiny prostřednictvím angličtiny. Aby se předešlo jakýmkoli zobecněním, studie uvádí výsledky specifické pro skupinu s cílem ukázat, zda a do jaké míry se studenti shodují s jinými výsledky výzkumu v oblastech postojů a motivace žáků při výuce skrz angličtinu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.