Étude marketing d'opportunités de marché pour le Création du Master de Marketing et Négociations à l’International

Název česky Studie marketingových příležitostí pro vytvoření magisterského oboru Mezinárodní marketing a vyjednávání
Autoři

BIRRAUX Philippe LEMONNIER Claire DE RADIGUÉS Philippe PAŘIL Vilém

Rok publikování 2007
Druh Výzkumná zpráva
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Popis Po šesti týdnech práce můžeme vyvodit určité závěry o životaschopnosti magisterského studia 2 v oboru mezinárodní marketing a vyjednávání. Srovnávací analýza nám ukazuje, že ve Francii není velká konkurence a nabízejí ho především velké obchodní školy jako HEC, ESSEC a EML. Za druhé, studie zaměstnatelnosti dokazuje, že v tomto odvětví existují příležitosti. Zaprvé, agentury a webové stránky, které inzerují pracovní místa, nabízejí v tomto oboru množství nabídek, a to jak v oblasti mezinárodního marketingu, tak v oblasti mezinárodního vyjednávání. Ačkoli se zdá, že vyjednávání je pro studenty méně atraktivní, volných pracovních míst je více než v marketingu. Kvalitativní studie provedená s odborníky v tomto odvětví navíc ukazuje, že zde existuje reálný potenciál pro absolventy. To nám také umožnilo získat informace o potřebách firem, pokud jde o vzdělávání. S ohledem na konkurenci a názory odborníků je tedy potřeba, aby se kurzy angličtiny, aby se zlepšila úroveň studentů, základy marketingu, aby studenti uměli dokonale ovládat nástroje marketingu, kurzy vyjednávání, aby se odlišili od ostatních škol a pokračovali v tradici školy a CIV, kurzy kultury různých zeměpisných oblastí, aby absolventi znali základy vyjednávání a komunikace bez ohledu na zemi, volitelný předmět nebo semináře o zeměpisných zónách, aniž by se z toho stal povinný předmět, kurzy managementu, protože absolventi, i když nebudou muset řídit týmy hned po ukončení školy, budou je řídit během své kariéry. Nakonec jsme provedli kvantitativní průzkum mezi studenty, abychom analyzovali, zda by je tento magisterský obor zajímal. Výsledky byly pozitivní, neboť více než polovina dotazovaných studentů odpověděla kladně. Navíc na otázku, co by chtěli v tomto magisterském programu dělat, odpověděli, že by kurzy měly být v angličtině a měly by mít jak obchodní, tak manažerský obsah. Zdá se tedy, že by měli mít stejné požadavky jako profesionálové. Jak připomíná pan Hirtz, "tradice školy byla vždy spíše komerční, s mezinárodní obchodní soutěží". Je proto důležité tuto tradici zachovat. Navíc by to mohl být zdroj financí, protože partnerské firmy CIV hledají tento typ absolventů, a proto by byly ochotny do takového magisterského studia investovat. Za pouhých šest týdnů jsme však nestihli rozvinout ekonomický charakter magisterského studia.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.