Vztah osobnostních charakteristik a spokojenosti zákazníka v potravinářských podnicích

Logo poskytovatele
Autoři

SUCHÁNEK Petr KRÁLOVÁ Maria

Rok publikování 2018
Druh Článek ve sborníku
Konference Aktuálne problémy podnikovej sféry 2018
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
www https://appsconf.files.wordpress.com/2018/11/apps2018.pdf
Klíčová slova customer satisfaction; personal characteristics; customer satisfaction factors
Popis Předmětem článku je vztah vybraných osobnostních charakteristik a vybraných faktorů spokojenosti zákazníka. Cílem článku je určit zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními charakteristikami a faktory ovlivňujícími spokojenost zákazníka. Prvním dílčím cílem je zjistit, jak silný je tento vztah a druhým dílčím cílem je zjistit, mezi kterými konkrétními faktory tento vztah existuje. Výzkum byl proveden na vzorku 102 podniků z odvětví potravinářského průmyslu a jejich zákazníků, kterých bylo 1530. Dotazník byl určen konečným spotřebitelům. Pro modelování byla využita Kanonická korelační analýza s příslušnými statistickými testy. Z výsledků plyne, že existuje slabý vztah mezi vybranými faktory spokojenosti zákazníka (vnímaná hodnota, vnímaná kvalita, konkurenceschopnost a očekávání zákazníka) a osobnostními charakteristikami (finanční kapacita, míra optimismu, míra plánování). Díky tomu lze vyvodit, že osobnostní charakteristiky mají dopad na spokojenost zákazníka.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.