Spokojenost zákazníků, loajalita zákazníků a výkonnost potravinářských podniků

Logo poskytovatele
Autoři

SUCHÁNEK Petr KRÁLOVÁ Maria

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova Customer satisfaction; customer loyalty; performance of the enterprise; financial ratios; enterprises of food industry
Popis Cílem článku je nalezení vztahu mezi spokojeností zákazníka, loajalitou zákazníka a výkonností podniků zpracovatelského průmyslu (konkrétně z oblasti potravinářského průmyslu). Záměrem výzkumu je určenit, které faktory spokojenosti a loajality zákazníka mají vliv na finanční výkonnost podniků potravinářského průmyslu. Článek vychází ze zjištění, že spokojenost zákazníka se odráží v jeho loajalitě k podniku a tato loajalita se dále odráží ve výkonnosti (ziskovosti) podniku. Výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření na vzorku studentů, kteří reprezentují populaci mladých a informovaných zákazníků. Náhodnně vybrané podniky z odvětví potravinářského průmyslu byly hodnoceny z hlediska zákazníků a finanční výkonnost těchto podniků byla hodnocena na základě účetních dat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.