Spokojenost zákazníků, její hodnocení podniky a výkonnost potravinářských podniků

Autoři

SUCHÁNEK Petr KRÁLOVÁ Maria

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Aktuálne problémy podnikovej sféry 2015
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova Customer satisfaction; performance of the enterprise; financial ratios; enterprises of food industry
Popis Spokojenost zákazníka pozitivně ovlivňuje finanční výkonnost podniku. Díky tomu podniky posuzují spokojenost zákazníka svých produktů. Nicméně zatím neexistuje studie, která by porovnávala spokojenost zákazníka z pohledu podniku a jeho zákazníka. Na základě dotazníkového výzkumu provedeného jak z hlediska podniku, tak z hlediska jeho zákazníka, bylo zjištěno, že podniky spokojenost svých zákazníků přeceňují ve všech zkoumaných faktorech. Zároveň bylo zjištěno, že zákazníci jsou schopni rozlišit podniky na výkonné a nevýkonné v tom smyslu, že spokojenost zákazníků výkonných podniků je vyšší, než spokojenost zákazníků nevýkonných podniků. Spokojenost zákazníka, resp. faktory ovlivňující spokojenost zákazníka tak mohou sloužit jako prediktor finanční výkonnosti podniku.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.