Markets, social networks, endogenous preferences, and opinion leaders

Název česky Trhy, sociální sítě, endogenní preference a hvězdy
Autoři

KVASNIČKA Michal

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Proceedings of the 31st International Conference Mathematical Methods in Economics 2013
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova endogenous preferences; market; social network; opinion leaders; agent-based simulation
Přiložené soubory
Popis Článek zkoumá vliv "hvězd" (tvůrců mínění) a jejich fanoušků na tržní rovnovážné ceny v rámci modelu Bell (JEBO 2002). Simulace ukazuje, že 1) model nemusí konvergovat, když hvězda spotřebovává extrémně vzácný statek -- v takovém případě mohou v preferencích jejích fanoušků vzniknout nekonečné cykly; 2) ve stejné situaci nemusejí být preference úplně polarizované -- agenti s nepolarizovanými preferencemi brání vzniku cyklů; 3) zatímco v modelu Bellové agenti spotřebovávají pouze hojný statek, pokud je druhý statek extrémně vzácný, přítomnost hvězdy eliminuje tuto rovnováhu, pokud hvězda spotřebovává vzácný statek a 4) přítomnost hvězdy a jejích fanoušků může někdy překvapivě snížit cenu statku, který hvězda spotřebovává.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.