TOPSEC (1.ROČNÍK) Tomáš Balaj Ľubomír Jalovičiar Andrea Kyselová Gabriela Sofková Martina Stiborová Tereza Váchová Obsah přednášky 1. 1.Jak splnil TopSeC Vaše očekávání? 2. 2.Co očekáváte od TopSeC v dalším roce? 3. 3.Jak vybírat a hodnotit studenty zapojené do programu TopSeC? 1. Jak splnil TopSeC Vaše očekávání? ¢ ¢Hlavné očakávania: — —získať kontakt s praxou, bližšia spolupráca — —naučiť sa niečo nové, nové poznatky — —spoznať nových ľudí 1. Získať kontakt s praxou, bližšia spolupráca ¢ ¢Očakávania nie celkom naplnené ¢ ¢Pozitíva: ochota a prístupnosť ku komunikácii zo strany partnerov, neformálne stretnutia, ponuky na stáže / voľné pracovné pozície — ¢Negatíva: malý počet foriem spolupráce (uvítali by sme niečo typu DOD, možnosti spolupráce napr. s diplomovými prácami, resp. spoluprácu na projektoch), v niektorých prípadoch kontakt iba vo „formálnej“ rovine 1. Naučiť sa niečo nové, nové poznatky ¢Prednášky & workshopy ¢ ¢Prednášky —prinášajú aj iný pohľad z praxe —zaujímavé informácie —pozitívum – možnosť podieľať sa na výbere témy — ¢Workshopy —veľká spokojnosť – očakávania naplnené — návrh na väčší počet, aktívnejšie (resp. interaktívnejšie) zapojenie 1. Spoznať nových ľudí ¢ ¢Skôr individuálna záležitosť ¢ ¢Privítali by sme viac teambuildingových alebo športových aktivít, spoločné výlety...atď (možno činnosť pre študentov 2. ročníka TopSeC-u?) ¢ ¢Spoznávacie stretnutie na začiatku semestra (welcome meeting?) ¢ ¢Popr. nájsť spôsob, ako „donútiť„ ľudí k väčšej spolupráci J 2. CO OČEKÁVÁME V DALŠÍM ROCE? — ¢Větší interakci mezi studenty a partnery —podívat se do firem, poznat firemní kulturu — ¢Navázání bližšího kontaktu s některým z partnerů, získání zaměstnání ¢ ¢Více workshopů —+ participace studentů na výběru tématu — ¢Spolupráci mezi studenty navzájem —řešitelské projekty, případové studie —teambuilding Přišlo mi, že ke konci docházelo k větší komunikaci mezi partnery a studenty (více workshopů, více participace studentů na výběru tématu), to by mohlo pokračovat. Slyšela jsem o potencionálním novém partnerovi .. nevíte o tom něco? To by se taky dalo použít… Snad získám bližší kontakt s některým z partnerů a ihned po skončení školy budu moct nastoupit;-) ze chceme nadale vetsi interakci, vice workshopu a teambuildingove aktivity jak jsi psala, Navázání bližšího kontaktu s některým z partnerů, získání zaměstnání ihned po skončení studia. Větší interakce mezi studenty a samotnými firmami – pokud mají studenti jednou v těch firmách pracovat, bylo by dobré, aby viděli, jak to vypadá přímo v organizaci – více si „přičichnou“ k firemní kultuře a získají lepší obrázek (X těžko proveditelné v praxi, očekával by se vstřícný přístup + omezení počtu lidí pravděpodobně) Líbila by se mi i větší spolupráce mezi studenty navzájem, například na nějakých řešitelských projektech, případových studiích apod., případně nějaké teambuildingové aktivity. Sice jsme všichni „osobnosti“ , ale schopnost pracovat v týmu je v dnešní době dost důležitá. Po roce vlastně ani nevím, kdo do Topsecu patří a kdo chodí jen tak na přednášky… Asi by nebyl marný nějaký seznamovací workshop hned na začátku semestru (už v prvním ročníku). (… volejbal byl až v půlce semestru a účast taky nebyla zrovna hojná…) Dle mého názoru mohou být kontakty s ostatními studenty – budoucími manažery  - pro naši kariéru taky důležité… 2. CO OČEKÁVÁME V DALŠÍM ROCE? ¢Rozšíření okruhu partnerů i mimo finanční sféru —širší záběr celého projektu —zvýšení možnosti uplatnění studentů ¢ ¢Zpřístupnění přednášek i workshopů v rámci TopSeC ve „studiu online“ —studenti na zahraničním studijním pobytu —studenti, jimž přednáškový čas koliduje s rozvrhem ¢ ¢ Možná by bylo docela zajímavé, kdyby se trochu rozšířil okruh partnerů. Stávajíci partneři jsou super, ale nemůžu se ubránit pocitu, že jsou to skoro všechno firmy z oblasti financí a bankovnictví. Podle mě by nebyl problém, kdyby se zapojily třeba i nějaké řetězce nebo jakákoli firma, kde by se studenti mohli uplatnit v managementu, personalistice apod. Pokud jde o přednášky, tak by mohlo být zajímavé třeba i zapojení nějaké firmy (klidně i výrobní), co obchoduje se zahraničím, dalo by se na tom rozebrat spousta věcí z praxe, od logistiky po dopad turbulencí na finančním trhu… Minimálně by bylo super, kdyby přednášky a hlavně workshopy mohly být přístupné ve studiu online, nejlépe i offline. Tu interakci to samozřejmě nenahradí, ale minimálně bychom nebyli ochuzeni o zajímavé přednášky. Účast na TopSeC sice není povinná, ale myslím, že většina z nás se do projektu nezapojila kvůli kreditům, ale právě kvůli příležitosti dozvědět se něco nového a pod záštitou TopSeC se obrátit na firmy ohledně možnosti stáže apod. 3. JAK VYBÍRAT A HODNOTIT STUDENTY ZAPOJENÉ DO PROGRAMU TOPSEC? ¢Zvýšení zájmu o program —Propagace, letáky, … ¢ ¢25 míst pro studenty ESF + 5 míst z jiných fakult ¢ ¢Výběr provádí děkan ESF, proděkanka pro vnější vztahy a zástupci partnerů ¢ Osloví se všichni hromadným e-mailem, zájemci vyplní dotazník. Podle mě není lepší možnost. Až na to, že spousta mých známých mail dostala, ale nevěnovala mu pozornost, ani nevěděli, že něco takového proběhlo .. to je ale jejich problém. 3. JAK VYBÍRAT A HODNOTIT STUDENTY ZAPOJENÉ DO PROGRAMU TOPSEC? ¢ ¢Kritéria výběru: —aktivita ve studentských spolcích —absolvované praxe a stáže (především zahraniční a studentské praxe, studijní pobyty, samostatné studijní pobyty v zahraničí); —doporučení akademickými pracovníky a vedoucími příslušných kateder; —studijní průměr. —+ posouzení motivačního dopisu —+ Assesment centrum připravené 2.ročníkem 3. JAK VYBÍRAT A HODNOTIT STUDENTY ZAPOJENÉ DO PROGRAMU TOPSEC? ¢ ¢Monitorování toho, zda účastníci TOP SEC skutečně zahájili kariéru u nějakého z partnerů Hodnocení mi přijde jako problém, líbí se mi dobrovolnost programu – je to opravdu jakoby zájmová činnost navíc, ne povinný předmět, kde nikdo nesmí chybět. Jediná možnost jak studenty hodnotit mi přijde podle docházky, resp. stupně zapojení se do workshopů – ikdyž zase těžko měřitelné DĚKUJEME ZA POZORNOST! J