MY A TOPSEC současnost a budoucnost Obsah prezentace §Splněná očekávání §Přednášky §Další aktivity §Budoucnost §Přednášky §Kontakty §Organizace §Kritéria výběru §Studenti §Proces výběru § SPLNĚNÁ OČEKÁVÁNÍ Přednášky §Zajímavá a praktická témata §konkrétní znalosti a dovednosti §Dobrý časový harmonogram §konání přednášek a dalších aktivit § §Přednostní nabídky §studijní a pracovní stáže §SPLNĚNÁ OČEKÁVÁNÍ | BUDOUCNOST | KRITÉRIA VÝBĚRU Zajímavá a praktická témata (Přednášky jsou většinou prakticky zaměřené, na konkrétní věci, které se nám budou hodit v praxi Dobrý časový harmonogram (Vyhovující čas přednášek, ponechat i do budoucna Flexibilita ve výběru místností (Pokud by byly přednášky jenom pro TopSeC (nějaké praktické workshopy, casy apod.), pak by bylo vhodnější využít menších místností – aby mohl přednášející přímo komunikovat se studenty, chodit mezi nimi (osobní kontakt) Další aktivity § §Teambuilding §společné aktivity § §Flexibilita ve výběru místností §v závilosti na velikosti skupiny § §SPLNĚNÁ OČEKÁVÁNÍ | BUDOUCNOST | KRITÉRIA VÝBĚRU Přednostní nabídky (Pozitivně hodnotíme možnosti přednostního přihlášení na stáže nebo pracovní nabídky – Krakow, práce v Citibank Teambuilding (Málo společných aktivit jen v rámci členů TopSeC – neměli jsme možnost se v průběhu roku poznat více, chyběla tam nějaká neformální teambuildingová akce (mimo volejbalu) BUDOUCNOST Organizace §Administrativní zátěž §registrace §TopSeC – jak ano a jak ne §diskuse nad průběhem programu §Management programu §aktivní podíl studentů na rozvoji §Propagace §vnější i vnitřní v rámci MU § § §SPLNĚNÁ OČEKÁVÁNÍ | BUDOUCNOST | KRITÉRIA VÝBĚRU Administrativní zátěž (Registrace na začátku semestru trochu lépe organizovaná – psaní o výjimky, když je student zaregistrovaný a je známý seznam studentů, je podle nás zbytečné a dalo by se odbourat. Výjimka by měla být udělena automaticky/manuálně vyučujícím po zaregistrování v ISu, pokud je člověk na seznamu studentů TopSeC TopSeC – jak ano a jak ne (Na začátku (se studenty druhého ročníku) a v průběhu (se všemi studenty) uspořádat setkání členů TopSeCu – diskuse nad tím, jak se program vyvíjí, jak ho zlepšit, náměty na aktivity v dalším období… Management programu (Sestavení týmu několika studentů+vyučující, kteří budou TopSeC rozvíjet, budou se starat o další aktivity než jen přednášky, snažit se o rozvoj spolupráce s partnery, propagaci programu, komunikaci… Propagace TopSeCu (A to propagace nejen vnější, ale také vnitřní v rámci struktur MU. Tzn. vnější – skupina na Facebooku jako komunikační nástroj a prezentace programu; vnitřní – prezentace TopSeCu v muni.cz - článek propagující TopSeC, rozhovor s někým, kde by bylo vyzdvihnuté, co to studentům přináší apod., nástěnka TopSeC - fotky z akcí, popis/informace o programu, aktuality z dění v programu Přednášky §Praktické workshopy §aktivní zapojení do aktivit § §Zahraniční odborníci §externí vyučující, partneři §Cases §případové studie firem § §Studenti studentům §zkušenosti z firem, stáží… §Poradní orgán fakulty §„fakultní think-tank“ §SPLNĚNÁ OČEKÁVÁNÍ | BUDOUCNOST | KRITÉRIA VÝBĚRU Zahraniční odborníci (Více přednášek odborníků v cizím jazyce (angličtina) – externí vyučující univerzity, zahraniční partneři spolupracujících firem,… Praktické workshopy (Jen pro členy TopSeC – více praktické workshopy, kde by byli studenti zapojeni do aktivit více, než jen pasivní naslouchání na přednáškách Team cases (Týmové práce, řešení praktických případových studií s odpovídajícím lektorem (ale ne seminárky, praktické věci) Studenti studentům (Jeden nebo několik seminářů by mohlo být věnováno prezentacím studentů z TopSeCu – mohli by ostatním předávat zkušenosti ze svého podnikání, firem, ve kterých pracují, programů, stáží, assessmentů… Poradní orgán fakulty (Sejít všichni z TopSeCu/několik skupin/jen jedna skupina/jeden ročník a ten by měl za úkol něco vymyslet, něco tvořit; např. fakulta by řešila nějaký problém a chtěla by na to další pohled – studenti by dostali za úkol vypracovat studii, která by fakultě tento pohled dala (think-tank pro školu) Kontakty §Kontakty s fakultou a partnery §možnost diskuse, odezvy §Meziuniverzitní setkání §spolupráce s obdobnými programy § §Teambuilding §„build a team“ §SPLNĚNÁ OČEKÁVÁNÍ | BUDOUCNOST | KRITÉRIA VÝBĚRU Kontakt s fakultou a partnery (Zopakovat vánoční zakončení semestru, kde mají studenti možnost setkat se s vedením fakulty, mluvit s nimi o problémech; stejně tak toto zakončení Meziuniverzitní setkání (Setkání/spolupráce se studenty dalších "elitních" programů z jiných univerzit v Česku i zahraničí – na pražské VŠE (Honors Academica), Vídeň... Teambuilding (Volejbal, bowling a další sportovní a teambuildingové aktivity se členy TopSeCu – kde se líp poznají, stmelí se více jako tým KRITÉRIA VÝBĚRU Studenti §Omezení počtů §méně studentů do ročníku §Propagace na fakultě §dostat TopSeC do povědomí §Image exkluzivity §budovat prestiž programu § §Stínování + stáže u partnerů §SPLNĚNÁ OČEKÁVÁNÍ | BUDOUCNOST | KRITÉRIA VÝBĚRU Omezit počet (Podle našeho názoru je studentů v TopSeC mnoho, snížit počet na cca 15-20 lidí (v jednom ročníku)…v isu píšou, že má topsec2 zapsaných 34 lidí (z toho 32 z ESF), myslím, že 20 na jeden ročník by bylo optimálních Výraznější propagace (Viditelně (a třeba i několikrát) pozvat všechny studenty fakulty - v rámci pozvánky prezentovat, co jim může TopSeC přinést, jaké budou mít výhody, co tím, že se budou toho programu účastnit, mohou získat – udělat tomu programu prostě pořádné promo, ať všichni ví, že nějaký TopSeC existuje Punc exkluzivity (Prezentovat program už od začátku prvákům přicházejícím do školy, aby věděli, že něco takového existuje a pokud se budou pilně učit, tak se můžou do něčeho takového dostat – dát tomu prostě punc exkluzivity Výběr §Komise – zástupci obou stran §Komplexní hodnocení §průměr, zkušenosti, stáže,… §Stáž jako absolutorium §propojení studentů a partnerů §SPLNĚNÁ OČEKÁVÁNÍ | BUDOUCNOST | KRITÉRIA VÝBĚRU Komise – fakulta + firmy (Ve výběrové komisi zástupci fakulty i firem Komplexní hodnocení (Komplexnější hodnocení studentů - nejen podle průměru, ale také podle zkušeností, pracovních zkušeností, zahraničních stáží…což už se tak částečně děje, ale chtělo by to stanovit nějaký jasný a průhledný algoritmus Stáž jako absolutorium (Clenove TopSec by meli byt vybirani pouze a primo partnery fakulty a to na doporuceni poverenych osob z fakulty. To by prispelo k tomu, ze TopSec by se stal produktem, jehoz zavrsenim by byla staz v jedne z partnerskych spolecnosti. Proces => Student posle application se specifikaci partneru s nimiz by chtel spolupracovat -> doporuceni fakulty partnerovi -> partner komplexne vyhodnoti doporucene zajemce -> zapoceti 2 rocni spoluprace s studenta TopSec s partnerem -> Z toho se da ocekavat, ze zajem partneru by mohl byt vetsi - poskytnuti hlubsiho nahledu do firemniho prostredi a predpripravovani konkretnich zajemncu pro absolutorium TopSec, cili staz u partnerske spolecnosti. -> na zaklade predchozi konceptu by se po dohode s partnery volil vhodny pocet studentu TopSec pro kazdy nasledujici ročník, pak mozne zlepsit prezentaci TopSec ne pouze prezentovanim programu jako takoveho, na ktery mnoho studentu v tuto chvili nahlizi jako pro ne neprinosny, ale prezentovani jedincu a jejich osobnich uspechu (predevsim diky spolupraci s vybranou partnerskou firmou) §Karolína Hlobilová §Ivo Mareček §Michal Pástor §Lukáš Strniště §Petr Vlašín §Jiří Zajíček Děkujeme za pozornost