Mathematics and Statistics Support Centre (MSSC) Popis projektu Projekt je zaměřen na vznik a nastavení spolupráce mezi Ekonomicko-správní fakultou MU a norskou University of Agder (UIA), resp. jejím Centrem pro výzkum, inovace a koordinaci výuky matematiky (MatRIC), které provozuje centra podpory matematiky a statistiky (MSSC). Cílem projektu je transfer odborných znalostí MatRIC do nově zřízeného MSSC na MU. Obě země se potýkají s vážným nedostatkem základních matematických dovedností studentů a slabou připraveností pro výuku předmětů opírajících se o tyto dovednosti. V situaci, kdy je matematika předpokladem pro zvládnutí mnoha předmětů a kvantitativní metody se stávají stále nezbytnější ve všech disciplínách (ekonomie, strojírenství, biologie), pro mnoho studentů představuje matematika a statistika překážku pro úspěšné studium. Klíčovou úlohou MSSC je umožnit všem studentům dosáhnout svého plného potenciálu. V České republice nemá provozování MSSC žádnou tradici, zatímco norské centrum MatRIC je leaderem v oblasti inovací, výzkumu a excelence ve výuce matematiky. Období realizace: 1. 1. – 30. 9. 2016 Project summary The project is focused on setting collaboration between Masaryk University, Faculty of Economics and Administration (FEAMU) and University of Agder (UiA) represented by MATRIC in running Mathematics and Statistics Support Centres (MSSC). The aim of the project is a transfer from expertise of MATRIC to newly established MSSC at MU. Both countries are struggling with serious decline in students’ mastery of basic mathematical skills and levels of preparation for mathematics-based courses. As mathematics underpins many university subjects and quantitative methods are becoming increasingly essential in all disciplines (economics, engineering, biology) for many students mathematics and statistics poses a barrier to successful study. The key role of MSSC is to enable all students to achieve their full potential. There is no tradition in running MSSC in the Czech Republic, whereas MATRIC is leading innovation, research and excellence in mathematics teaching. Time period: 1. 1. – 30. 9. 2016